Reiser

Tromsø likte å vise seg frem!

Annonse // Inneholder annonselenker.

Ribe Events

Siden jeg var såååå flink å legge meg tidlig, sto jeg opp tidlig til strålende sol lørdags morgen og tok en lang dusj med selvfølgelig Rituals i dusjen og avsluttet med Rituals bodylotions – en absolutt god start på lørdagsmorgen.

Går ned til frokost og der møter jeg en flott frokostbuffé med et «grønt» tilbud der de har vegan, plantebasert og allergivennlig mat. Etter en rolig start på frokostbordet går jeg på hotellrommet og ordner meg klar til foredrag med Anne Brith Davidsen.

Da jeg kommer på konferanserommet møter jeg mange forventningsfulle deltagere og jeg må si at dette foredraget gikk over alle forventninger. Ikke nok med at Anne Brith holdt et utrolig inspirerende foredrag, hadde Marte som har bloggen Hverdagssikus foredrag også.

Marte underviser to ganger i uken med markedskommunikasjon, hun er utrolig dyktig med å holde alle speilet rett mot henne og måten hun underviser på er bare i en klasse for seg! Jeg har vært på mange foredrag, men aldri møtt noen som har klart å fenge meg slik hun gjorde.  Ikke nok med at hun underviser så  har hun masse jern i ilden og jeg virkelig anbefaler å stikke innom bloggen hennes.

Til lunsj fikk vi mat fra BærBar.

De har en flott meny og legger stor vekt på lokale Arktiske bær. Menyen deres er bare himmelsk se den her baerbar.no og jeg må innrømme jeg slet veldig med å bare ta en ting så jeg tok tre og ville ha mer, men det hadde blitt litt for grådig… Ikke sant? De har bærekraftig emballasje så det vil si at de satser og tenker miljø og Ikke minst har de sugerør som fungerer selv om det er miljøvennlig sugerør. Det tiltrekker meg veldig og jeg skulle virkelig ønske de kunne kommet til Oslo også. For den maten drømmer jeg om ennå og ikke minst den smoothien deres sliter jeg litt med at jeg ikke kan få igjen med mindre jeg drar til Tromsø.

Etter et innholdsrikt foredrag og superlunsj gikk ruten til RIB båtene North Experience og Tromsø Friluftsenter vi fikk en kort introduksjon av firmaene og båtene og ble delt i grupper. Noen havnet på RIB andre på en litt større båt og de som ønsket kunne bytte underveis.

Vi gikk for å skifte og kom oss ut til båtene. Været kunne ikke være mer på vår side og Tromsø ville virkelig vise seg denne dagen, det var skyfri himmel og solen skinte sterkt i vannet. Atmosfæren var helt magisk og det som toppet det hele var musikken som ble spilt under turen. Jeg er en drømmer og må si at jeg kan ikke beskrive med ord hvor idyllisk dette var, det må virkelig bare oppleves. Det begynte så smått og snø og da vi kom et stykke ut begynte tåken å skumre seg på vannet så vi måtte gå over til en annen båt Artic cruise in Norway og Artic Swan det var ca. 1,5 time igjen til vi var fremme der vi skulle. Etter en stund med hygge så startet det å fryse til på sjøen og vi kunne ikke gå til kai som planlagt. Kapteinen på båten gjorde en god jobb og etter en ganske lang hyggelig og stemningsfull tur med masse latter fant han endelig en kai som ikke var helt nedfrosset. Så kom vi oss på bussen som førte oss til Malangen Resort.

Malangen Resort er i Balsfjord kommune der de tilbyr masse forskjellige aktiviteter og god utsikt for Nordlys, gjerne gå inn på Malangen Resort for å lese litt om de.

Etter en litt lang busstur og forsinket båttur til Malangen møtte vi et hyggelig personale med en øyenfallende peis rett frem ved inngangen, der vi varmet oss litt.

Vi ble servert bruschetta før vi satte oss ved bordet. Så til maten ble det en en treretters middag og menyen passet meg helt perfekt! Bildene sier vel selv hvor fanastisk denne maten var.

Etter mat dro vi til et sted ikke langt unna og vi fikk hilse på noen søte små Huskyer og sa hei til noen store som jeg tror jeg var utrolig irriterende der jeg sto og sa hei – hei – hei i en lang stund. Da kan jeg si at jeg har vært på en Husky gård med ca. 60 Husky, de er utrolig vakre hunder og har noe helt spesielt særpreg – flotte hunder.

Da det var over satte vi oss på bussen og det tok ca. 1,5 timer tilbake til Tromsø og på bussen var jeg så heldig at jeg fikk skimte litt av Nordlyset!

Tilbake på Hotellet og jeg hadde en time på meg til å stasje meg opp, men jeg klarte det. Ikke langt unna var det et utested som heter Prelaten  der vi ble godt tatt imot og jeg hadde en helt super kveld med god musikk.

Om søndagen i neste innlegg.

Mitt navn er Randi Therese Bakke og jeg er en 80-modell. Jeg har tre barn og denne bloggen handler om familielivet med tips, triks, mat, hobby og den vanlige hverdagen. Jeg er også forfatter og har gitt ut en julebarnebok og jobber med nye prosjekter.